Google Play

Cele mai populare jocuri pentru Android din Google Play conțin reclame agresive, prin intermediul cărora adună date despre utilizator și mai apoi le transmit către terți. Procentajul acestor jocuri este undeva pe la 13% din totalul celor mai jucate.

Dacă ne gândim la publicitate, ne gândim la ceva inofensiv, dar reclamele agresive pot fi folosite pentru a culege date personale care mai apoi sunt vândute sau distribuite către companii de publicitate sau alte entități, fără ca utlizatorul să fie informat de acest lucru.

Google Play

Un exemplu clar de asemenea joc este Speed Parking 3D care ocupă locul 35 în topul celor mai descărcate aplicații în România, cu peste 4 milioane de utilizatori activi. Aplicația cere multe infomarții de care are sau nu nevoie pentru a rula, printre care și numărul de telefon. În descrierea jocului pe Google Play este specificat “aplicația determină numărul de telefon și ID-ul de gadget, dacă un ape este activ, precum și numărul de la distanță conectat printr-un apel”.

Această funcție îl expune pe utilizator, cât și pe prietenii acestuia cu care el vorbește la telefon. În plus, programul înregistrează și adresa de mail a acestuia.

’’Reclamele agresive cea mai recentă metodă de colctare a datelor personale în scopul realizării unor profiluri complet de utilizatori. Acestea sunt cu atât mai valoroasecu câț conțin mai multe informații despre o anumită persoană. În Google Play sunt mai mult de 500 000 de aplicații. V-ați întrebat câte dintre ele vă respectă dreptul la intimitate ?” spune Cătălin Coșoi, Chief Security Researcher la Bitdefender.

Alte aplicații din topul celor mai descărcate în Romania care înregistreză informații de care n-ar avea nevoie Fingerprint Lock Scanner, care trimite numărul de telefon către baze de date terțe, Rubik`s Cube 3D și Speedtest.net, care în plus, inregistrează și locația utilizatorului. Pe lângă astea, Rubik`s Cube 3D accesează și imaginile salvate în terminal.

Cei mai mulți furnizori de reclame precizează în politica lor de confidențialitate că ar putea transmite mai departe date persoanale către alte entități, însă aceste informații nu sunt accesibile utilizatorului atunci când acesta instalează o aplicație ce conține reclamă agresivă.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here